Home >

Artykuł: Nowoczesne narzędzia pracy w modelu hybrydowym

W codziennej pracy stykam się z różnymi potrzebami klientów w zakresie rozwiązań wideokonferencyjnych. Jednak niezależnie od stawianych wymagań, w pierwszej kolejności zawsze muszę zapytać o wielkość pomieszczenia, w którym odbędzie się instalacja. To pytanie jest nawet ważniejsze od „silnika” (komunikatora) jakiego używa klient.

22 marca odbył się pierwszy webinar z serii „Jak technologie wspierają nowoczesne środowisko pracy”. Razem z Janem Parkitą, Dyrektorem Handlowym dystrybutora Kontel, opowiadałem o  technologicznych wyzwaniach w hybrydowym środowisku pracy. ZOBACZ NAGRANIE To, w ostatnich latach, przeszło prawdziwą rewolucję w związku z pandemią, która sprawiła, że ponad połowa pracowników biurowych pracuje w modelu zdalnym lub właśnie hybrydowym. Co więcej, już dzisiaj wiemy, że nawet po ustabilizowaniu sytuacji epidemiologicznej, część z tych pracowników dalej będzie chciała w jakimś zakresie pełnić swoje obowiązki poza biurem.

Modele pracy

Bez względu na preferowany model pracy, producenci rozwiązań dla biur dostosowują się do wymagań, dostarczając nie tylko lepsze niż kiedykolwiek produkty, ale i całe systemy wideokonferencyjne. W trakcie spotkania pokazaliśmy, że jesteśmy w stanie zrealizować nawet najbardziej zróżnicowane potrzeby. Przykładowo, w przypadku małych pomieszczeń kluczowe jest wykorzystanie kamery o szerokim kącie widzenia. Zapewniają to rozwiązania proponowane przez One System, takie jak kamery Yealink: UVC30 (120-stopniowy zakres widzenia) czy UVC40 (133-stopniowy zakres). W większych salach na pewno przyda się inteligentne namierzanie rozmówcy przy pomocy obiektywu dostępnego w modelu UVC86. Z kolei właściciele auli i centrów konferencyjnych mogą zdecydować się na instalację kamer UVC84 w ramach zestawu MVC940. Kamery 4K z 12-krotnym optycznym zoomem mogą być sparowane ze sobą w system nawet dziewięciu urządzeń, które obsłużą wydarzenia organizowane przez tych najbardziej wymagających klientów.

One System posiada doświadczenie także w aranżowaniu nietypowych pomieszczeń. Miałem okazję opowiedzieć o tym pokazując jeden z przykładów naszej realizacji. Klient borykał się z takimi ograniczeniami jak mała przestrzeń, brak możliwości montażu na ścianie, czy potrzeba dołączenia komputerów w trybie BYOD. Dodatkowo zadbaliśmy o  mobilność, dzięki zastosowaniu odpowiednich wózków. O tym jak rozwiązaliśmy powyższe problemy dowiecie się słuchając webinaru.

Czystość dźwięku

Warto pamiętać, że nieodzownym elementem udanej komunikacji w modelu zdalnym jest również dźwięk. Dlatego w trakcie webinaru zaprezentowaliśmy gamę rozwiązań marki Poly, dopasowanych do potrzeb każdego typu klienta – zaczynając od najbardziej podstawowej słuchawki (seria Blackwire 3200), a kończąc na zaawansowanej opcji z aktywną redukcją hałasu (Blackwire 8225). Część modeli można podłączyć do urządzeń mobilnych czy telefonów stacjonarnych, co uzupełnia portfolio o możliwości spełnienia skrajnie różnych potrzeb przedsiębiorstw. Podobnie sytuacja ma się z zasięgiem działania słuchawek. W ramach prezentacji przedstawiliśmy modele bezprzewodowe Bluetooth (z opcją podłączenia do komputerów stacjonarnych przez dongle USB), jak i DECT, zapewniający do 150 metrów zasięgu od bazy.

Zarządzanie

Istotnym, a niedocenianym elementem zarządzania zestawami słuchawkowymi, jest oprogramowanie, dzięki któremu raportowanie w chmurze staje się proste i przejrzyste. Teraz zaledwie w ciągu chwili, właściciel firmy może sprawdzić, które zestawy są faktycznie używane i w jakim wymiarze, a także kto ma do nich dostęp. Wszystko to oczywiście w czasie rzeczywistym. Te rozwiązania to elementy software’u Plantronics Manager Pro. Warto pamiętać, że jako One System możemy zachować słuchawki stockowo na magazynie, dzięki czemu zapewniamy klientowi bezpieczeństwo dostaw.

Bez względu na rodzaj systemu (Windows czy Android) i oprogramowania (Microsoft Teams, Zoom, ClickMeeting GoTo czy Google Hangouts) których chcecie użyć organizując wideokonferencję, zapraszam Was do przyjrzenia się z rozwiązaniom przedstawionym podczas webinaru. Wiem, że oferta One System jest naprawdę obszerna, dlatego po zapoznaniu się z propozycjami, gorąco zachęcam do indywidualnych rozmów i prezentacji. Takie spotkania mogą się odbyć zarówno w showroomie producenta, jak i w ramach testów już bezpośrednio u klienta w docelowej przestrzeni.

 

Autorem artykułu jest: Dariusz Kleczewski | Kierownik Rozwoju Produktu i Usług | One System | dariusz.kleczewski@onesystem.pl

Więcej informacji? Zostaw kontakt.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingu własnych produktów lub usług, jak również produktów lub usług podmiotów współpracujących z firmą One System Sp. z o.o.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowej i marketingowej drogą elektroniczną.
Wyrażam zgodę na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego.
Dziękujemy. Twoja wiadomość została wysłana